lunes, 6 de octubre de 2008

Arte (uni)


Avaluació inicial: Andra kalaset på "Edlund"

L’obra d’art contemporània que m’ha cridat més l’atenció i per la qual m’he decantat a l’hora de realitzar aquest treball és una pintura titulada Andra kalaset på "Edlund" (Segon festí sobre “Eldund”), de l’artista Öyvind Fahlström, que es troba exposada al Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA). Aquest quadre es va realitzar l’any 1956 mitjançant tinta sobre paper, i té unes mesures de 121 x 147,5 cm.
D’aquest quadre m’han sorprès diversos aspectes, com poden ser els pocs colors que l’autor ha volgut utilitzar en el quadre, els quals són bàsicament el vermell d’algunes figures, el negre dels dibuixos, i el blanc que ha estat el color del fons. A partir d’aquí m’he preguntat si aquests colors tenien alguna relació amb les formes representades; si les línies negres més gruixudes servien per donar algun èmfasi especial; i si aquestes formes tenien algun significat en especial o eren meres línies plasmades en el paper sense reflexió o preparació prèvia.
D’altra banda, també m’ha cridat l’atenció que hi ha una mena d’equilibri entre formes rectes i corbes, cosa que no he pogut veure a primera vista, ja que he pensat que hi predominaven les formes corbes, i de la mateixa manera que hi ha un equilibri entre les línies, això sembla que no es compleix pel que fa als colors emprats ja que hi ha un clar domini del blanc, seguit pel negre.
Finalment, jo em pregunto si aquest cúmul de formes i colors volen expressar quelcom, donar-nos una imatge amb la que inconscientment puguem relacionar-la, o simplement són pensades per a fer que l’espectador busqui un significat inexistent en elles.



1 comentarios:

- laura. dijo...

Bueno, me ha dado por entrar, pero no me lo he leido xq me ha dado palo, tu mas q nadie me podra entender, verdad?
jajajajja
el martes martecillo nos vemosss! tengo ganas de ver tus nuevos amigos, seran majos y lo q tu qieras, pero como yo no hay nadie, eso q te qede clarito! jajajajaja

bueno noieta i prinsesa meva, ens veiem dimarts!

seteqiereeeee